محل تبلیغات شما

قدیم ها موقع خرید همیشه می‌گفتیم که برای خرید فلان کالا بریم فروشگاهی اون فروشگاهه که مثلا داخل خیابون ولیعصره. تعداد مغازه ها و فروشگاه ها خیلی زیاد بود و از هر کسی که نظر می‌پرسیدی که مثلا بهترین فروشگاه برای خرید شلوار کدام است، آدرس مغازه مورد قبول خودشو به شما می‌داد. اما حدود ده سالی هست که فروشگاه‌های آنلاین هم کار خودشان را شروع کرده‌اند و بعضی‌ از آن‌ها توانسته‌اند به آنچنان معروفیتی برسند که حتی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ ایران هم شناخته شده‌تر شوند.

در این پست می‌خواهم در مورد بهترین فروشگاه‌های آنلاین ایران با شما صحبت کنم.

فروشگاه آنلاین

اول در مورد فروشگاه آنلاین یک صحبتی کنیم و ببینیم که اصلا فروشگاه آنلاین چی هست؟ فروشگاه آنلاین یک وب‌سایت است مانند سایر وب‌سایت‌ها، با این تفاوت که دارای بستری برای پرداخت آنلاین است. به این شکل که به صورت آنلاین محصول مورد نظر خود را انتخاب می‌کنید و به شکل آنلاین مبلغ آن را پرداخت می‌کنید.

فروشگاه‌های آنلاین هر محصولی را که فکرش را بکنید می‌فروشند. از لباس، عروسک، لوازم خانه گرفته تا انواع مواد خوردنی و بهداشتی و هر محصولی که فکرش را بکنید. اگر هم محصولی را دیدید که فروش آنلاین ندارد دست به کار شوید و خودتان آن را به صورت آنلاین به فروش برسانید.
فروشگاه‌های آنلاین در این مدتی که در ایران مشغول به فعالیت بودند با حرف و حدیث‌های فراوانی نیز دست و پنجه نرم می‌کردند. یکی از مشکلات اداره کردن یک فروشگاه آنلاین بحث ایجاد اعتماد در مردم است. اول اینکه اکثر مردم دوست دارند محصولی را که خریداری می‌کنند از نزدیک ببینند و آن را لمس کنند. خرید محصولی که از آن اطلاعات درستی ندارید کار منطقی نیست. به همین دلیل فروشگاه‌های آنلاین سعی کرده‌اند اطلاعات کاملی از محصول به همراه تصاویر متعددی از آن‌ها را در سایت خود قرار دهند.

بحث دوم ی نبودن فروشگاه است. این موضوع خصوصا در مورد فروشگاه‌های تازه تاسیس صدق می‌کند. نمی‌توان به فروشگاهی که هیچ شناختی از آن نداریم اعتماد کنیم و به آن‌ها پرداختی داشته باشیمو انی بودند که حتی اطلاعات کارت مشتریان را سرقت می‌کردند و دارایی آن‌ها را خالی می‌کردند. البته با ورود رمز پویا دیگر به ندرت شاهد همچین مواردی هستیم. در ادامه در مورد بهترین وب‌سایت‌های فروشگاهی یا همان فروشگاه‌های آنلاین بیشتر توضیح خواهم داد.

دیجیکالا

وقتی حرف از فروشگاه آنلاین در میان باشد اولین اسمی که به ذهن هر ایرانی می‌رسد فروشگاه آنلاین دیجیکالا است. این فروشگاه تقریبا تمامی اقلام مصرفی خانه و حتی اداره جات و برخی از کارخانه‌ها را به فروش می‌رساند. دیجیکالا دسته بندی بسیار بزرگی دارد که تقریبا هر محصولی که مدنظرتان باشد را می‌توانید در آن پیدا کنید. تعداد محصولات موجود در دیجیکالا بسیار زیاد است و طبق گزارشات ارائه شده از سمت دیجیکالا بیش از 2 میلیون کالای مختلف در این وب‌سایت به فروش می‌رسد.

این وب‌سایت از پربازدیدترین وب‌سایت های ایران است و بازدید ماهانه آن در سال 98 بالای 20 میلیون کاربر در ماه بوده است. محصولاتی که بیشترین طرفدار را در دیجیکالا دارند شامل انواع موبایل، هارد اکسترنال و . است که طیف وسیعی از آن‌ها را وسایل الکترونی تشکیل داده است.
این غول فروشگاه‌های آنلاین ایران زیر مجموعه‌های دیگری مانند دیجی استایل، فیدیبو و . را دارد که به صورت تخصصی‌تری بر روی یک حوزه فعالیت می‌کنند. دیجی کالا از سیستم حمل و نقل بسیار گسترده‌ای برخوردار است و سعی کرده محصولات خود را در کمترین زمان ممکن به تمامی نقاط ایران ارسال کند.

مزایای دیجی کالا:

سرعت بسیار بالا سایت و جستجوی سریع
تجربه کاربری فوق العاده
پیشنهادات روزانه جذاب
ایمیل مارکتینگ
استفاده از موتور برقی جهت کاهش آلودگی هوا
بخش TV و بخش MAG
راه اندازی بخش بازارچه آنلاین (Marcketplace)
امکان مطلع شدن از موجود شدن کالاها
سیستم ترغیب به خرید مجدد (دیجی بن)
معرفی دقیق کالاهای ارائه شده
7 روز گارانتی کالاهای خریداری شده
مشخصات فنی دقیق محصولات
ثبت نام سریع در هنگام سفارش
نرم افزار مناسب گوشی هوشمند
نمایش نسخه سه بعدی کالاهای پر مخاطب
و…
 

معایب دیجی کالا:

کاهش سرعت ارسال سفارشات (به تازگی)
عدم پیگیری مجدد پس از لغو سفارش
عدم امکان تعقیب دقیق وضعیت سفارش
عدم امکان خرید کالاهای مرتبط با یک کالا (خرید گوشی به همراه ضدخش و قلم مخصوص)
نداشتن سیستم تخفیف هنگام خرید
عدم ارسال و ارائه کلیه کالا ها در یک سبد خرید (به تازگی)
عدم ارائه خدمات خاص به مشتریان ویژه که خریدهای زیادی دارند
مشخص نبودن وضعیت سفارش پس از تحویل به پیک در تهران و نداشتن راه ارتباطی با فرد پیک موتوری
عدم تمایل تحویل کالا در داخل ساختمان و نیاز به رفتن به درب ورودی برای تحویل کالا در تهران
نداشتن بخش شکایات مشتریان و عدم پیگیری شکایات
نداشتن نرم افزار مخصوص تبلت

فروشگاه بانی مد

بانی مد یکی از معروف‌ترین فروشگاه‌های آنلاین در ایران است که در حوزه پوشاک فعالیت می‌کند. این فروشگاه در ابتدا کار خود را با فروش محصولات برند استرالیایی جین وست آغاز کرد و رفته رفته خود را به یک مارکت پلیس گسترده‌تری تبدیل کرد که برند‌های مختلف دیگری نیز می‌توانند در آن پوشاک خود را به فروش برسانند.

روپامد در شبکه‌های اجتماعی نیز تبلیغات گسترده‌ای انجام داده است و از تبلیغات محیطی نیز بی بهره نمانده است، مجموع این فعالیت‌ها منجر به ایجاد یکی از برزگ‌ترین برند‌های فروشنده لباس به شکل آنلاین در ایران شده است. بانی مد علاوه بر فروشگاه، از مجله مد و فشن قوی برخوردار است که روزانه اخبار مد و فشن را انتشار می‌دهد.

سایر فروشگاه‌های آنلاین ایران

فروشگاه‌های آنلاین معروف بزرگ دیگری نیز در ایران فعالیت می‌کنند. بعضی از این فروشگاه‌ها دارای اپ‌های بسیار محبوبی نیز هستند که توانسته‌اند در بین مردم بسیار جا بیافتند. اسنپ مارکت یکی از این فروشگاه‌های آنلاین است که بیشتر محصولاتی که در سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای فروخته ‌می‌شود را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. فروشگاه‌های بزرگ دیگری مانند گوشی شاپ، مودیسه، وب پوش، آنلاین کالا و . غیره نیز به صورت آنلاین به فروش محصولات خود مشغول هستند.

علاوه بر این غول‌های آنلاین شاپ در ایران فروشگاه بسیار کوچکتر و حتی تازه تاسیسی شروع به فعالیت کرده‌اند و توانسته‌اند مشتریانی را نیز برای خود دست و پا کنند، فروشگاه‌هایی همچون فروشگاه آنلاین روپامد که در ادامه توضیح مختصری در باره آن می‌دهیم.

روپامد

فروشگاه

روپامد یک فروشگاه تازه تاسیس است که در حوزه مد و پوشاک فعالیت می‌کند. این فروشگاه آنلاین بر خلاف سایر فروشگاه‌های آنلاین بزرگ محصولات کاملی را به فروش نمی‌رساند و کار خود را با فروش انواع کلاه نه و پاپوش نوزاد شروع کرده است. البته این فروشگاه برای آینده خود برنامه ریزی کرده است که محصولات با کیفیت دیگری را با قیمت‌های رقابتی به فروش برساند.

روپامد دارای فروشگاه فیزیکی نیست و کاملا به صورت آنلاین به فعالیت خود ادامه می‌دهد. فروشگاه روپامد علاوه بر فروش محصولات خود سعی در ایجاد آموزش‌هایی در مورد مد پایدار داشته است.

حرف آخر 
فروشگاه‌های آنلاین توانسته‌اند که در طی این چند سال نظر مخاطبین زیادی را به خود جلب کنند و مشتریان وفاداری را برای خود دست و پا کنند. هر روز بر تعداد فروشگاه‌های آنلاین در حال اضافه شدن است و کسب و کارهای بیشتری سعی می‌کنند که محصولات خود را به صورت آنلاین به فروش برسانند. آمدن پاندمی کرونا و تعطیلی برخر از فروشگاه‌های فیزیکی این فکر را در سر اکثر مدیران کسب و کارها انداخته است که فعالیت آنلاین خود را شروع کنند و از قافله عقب نمانند.


وبلاگ پویا

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین ارسال ها

محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها